Právní regulace skryté reklamy na sociálních sítích – Dominika Malechová
Dominika Malechová
Master's thesis
Právní regulace skryté reklamy na sociálních sítích
Regulation of hidden advertising on social networks
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je posoudit, zda regulace reklamy na sociálních sítích je dostatečně zakotvena v současné české právní úpravě. V rámci tohoto cíle zjistím, jak skrytou reklamu na sociálních sítích odhalit a jaké postihy vyplývají z české právní úpravy. Dalším z cílů bude posoudit, kdo je podle právní úpravy odpovědný za šíření skryté reklamy. Pokusím se zjistit, jak je česká a evropská …moreAbstract:
The main goal of this diploma thesis is to assess whether the regulation of advertising on social networks is sufficiently enshrined in current Czech legislation. As part of this goal, I will find out how to reveal hidden advertising on social networks and what sanctions result from Czech legislation. Another goal will be to assess who is legally responsible for disseminating surreptitious advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85868
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2022
- Supervisor: Martin Boháček
- Reader: Regina Yusupova
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85868
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Podnikání a právo
Theses on a related topic
-
Formy odpovědnossti za porušování pravidel hospodářské soutěže
Petr Domin -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková -
Diskurzívna analýza fenoménu IQOS v prostredí influencer marketingu
Daniela Feriancová -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Consumer Attitudes Towards Social Media Advertising
Ornella Kim Buxbaum -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Social CRM a nástroje Social CRM
JieOu Huang -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva