Markéta ŠIMKOVÁ

Master's thesis

Využití morfematické analýzy jako prostředku pro zdokonalení porozumění textu

The use of morphemic analysis as a means of supporting learners' text comprehension
Abstract:
The primary aim of this study was to determine whether morphemic analysis leads to learners? improved text comprehension. The secondary aim was to see whether learners achieve better recognition of morphologically more complex words. The two hypotheses were verified through experimental teaching of morphemic analysis and analysis of coursebooks used to teach English, with regard to morphological structures …more
Abstract:
Primárním cílem této práce bylo určit, zda využití morfematické analýzy vede ke zdokonalení porozumění textu. Druhotným cílem bylo zjistit, zda studenti dosahují lepších výsledků při rozpoznáván slov se složitější morfematickou strukturou. Tyto dvě hypotézy byly ověřovány pomocí experimentální výuky morfematické analýzy a analýzy učebnic využívaných pro výuku anglického jazyka s ohledem na morfematické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 4. 2013
  • Supervisor: doc. Natalia Orlová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠIMKOVÁ, Markéta. Využití morfematické analýzy jako prostředku pro zdokonalení porozumění textu. Ústí nad Labem, 2013. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching foreign language for the Primary School - english language

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.