Jan NÉMETH

Bachelor's thesis

Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry

Artificial intelligence for real-time strategic games
Abstract:
Tato bakalářská práce na téma Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry se zaměřuje na návrh vlastního řešení herní umělé inteligence pomocí akademického přístupu a také implementaci řešení, pro ověření návrhu. První kapitola se věnuje architekturám a metodám používaných při vývoji herní umělé inteligence. Ve druhé kapitole blíže popisuji způsoby vytváření orientační mapy a způsoby …more
Abstract:
This bachelor thesis about artificial intelligence (AI) for real-time strategy PC games focuses on AI solution design through academic approach and implementation of the solution, for the design verification. The first chapter deals with architectures and methods used in the development of AI. In the second chapter, I describe ways to create orientation map and ways of searching in it. The third chapter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2014
Accessible from:: 27. 6. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: doc. RNDr. PaedDr. Eva Volná, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NÉMETH, Jan. Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 6. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Bachelor programme / field:
Applied Information Science / Applied Information Science