Vliv obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu instantních pokrmů – Bc. Zuzana Belicová
Bc. Zuzana Belicová
Master's thesis
Vliv obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu instantních pokrmů
The influence of packaging on consumer purchase decision of instant food
Abstract:
Práce se zabývá vlivem obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu instantních pokrmů. Ve vlastní práci je realizován průzkum s využitím technologie eyetrackingu a hloubkových rozhovorů. Na základě výsledků získaných ve vlastní práci je navržen model chování spotřebitele při instantních potravinách v souvislosti s obalem. Výsledky také poslouží jako podklad pro návrh doporučení pro toto odvětví …moreAbstract:
This thesis deals with influence of packaging on consumer purchase decisions of instant food. The practical part contents realized research made by eye tracking technology and in-depth interviews. Based on these results obtained from the practical part is created model of consumer behaviour in purchasing instant food in the context with the packaging. The thesis also suggests marketing recommendations …moreAbstract:
Práca sa zaoberá vplyvom obalu na spotrebiteľské rozhodovanie pri nákupe in-stantných pokrmov. Vo vlastnej práci je realizovaný prieskum s využitím technoló-gie eyetracking a hĺbkových rozhovorov. Na základe výsledkov získaných vo vlast-nej práci je navrhnutý model chovania spotrebiteľa pri instantných potravinách v súvislosti s obalom. Výsledky taktiež poslúžia ako podklad pre návrh dopo-ručení pre …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Martin Souček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BELICOVÁ, Zuzana. \textit{Vliv obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu instantních pokrmů}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/52zpik/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior on the market of dietary supplements
Natália Sečányová -
Zelený marketing v odevnom priemysle a jeho vplyv na zákaznícke rozhodovanie
Eva Švecová -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?
Dorota Cikánová -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Etikety a obaly vybraných nealkoholických nápojů a jejich vliv na nákupní chování spotřebitele
Michal Oborný
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights