The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024 – Bc. Polina Sorokina
Bc. Polina Sorokina
Master's thesis
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuji zkoumání využití sociálních médií pro budo-vání osobních značek umělců v českém a slovenském kontextu se zaměřením na období 2014 až 2024. Na základě teoretických základů sociálních médií, brandingu a marketingového výzkumu zkoumám, jak umělci využívají digitální prostory budovat osobní značku a zviditelnit ji publiku. Diplomová práce využívá smíšený přístup, teo-retickou …moreAbstract:
This thesis explores the utilization of social media for building personal brands of artists within the Czech and Slovak contexts, focusing on the period from 2014 to 2024. Drawing on theoretical foundations of social media, branding and marketing research, I explore how artists use digital spaces to build personal brand and make them visible to audience. The diploma work employs a mixed-methods approach …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k4qcz/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOROKINA, Polina. \textit{The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/54wmuh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Culture Management / Culture Management
Theses on a related topic
-
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Brand Identity in Design of Industrial Product
Martin Ondra -
Identita a image značky Strany zelených pohledem jejího vedení, její členské základny a veřejnosti
Lukáš Havlík -
Vizuální identita módní značky
Libor Stuchlík -
Social Media Narcissism at Marketing Service
Iuliia Baboshkina -
Využití sociálních médií pro osobní branding
Anna Sviridova -
Art branding: Umělec jako značka
Michaela Coufalová -
Branding umělce na příkladu malíře Václava Radimského
Daniela Ludvíková