Bc. Polina Sorokina

Master's thesis

The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024

The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuji zkoumání využití sociálních médií pro budo-vání osobních značek umělců v českém a slovenském kontextu se zaměřením na období 2014 až 2024. Na základě teoretických základů sociálních médií, brandingu a marketingového výzkumu zkoumám, jak umělci využívají digitální prostory budovat osobní značku a zviditelnit ji publiku. Diplomová práce využívá smíšený přístup, teo-retickou …more
Abstract:
This thesis explores the utilization of social media for building personal brands of artists within the Czech and Slovak contexts, focusing on the period from 2014 to 2024. Drawing on theoretical foundations of social media, branding and marketing research, I explore how artists use digital spaces to build personal brand and make them visible to audience. The diploma work employs a mixed-methods approach …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta