Bc. Veronika Tylová
Master's thesis
Návrh B2C a B2B prodeje nábytku online
Proposal for B2B and B2C furniture sales online
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a srovnání online prodeje nábytku v prostředí B2B (business-to-business) a B2C (business-to-consumer) a návrhu konkrétního modelu v praxi. V rámci výzkumu jsou zkoumány strategie, marketingové přístupy a logistické aspekty online prodeje nábytku, s cílem identifikovat klíčové faktory úspěchu v obou segmentech. Práce vysvětluje problematiku jednotlivých modelů …moreAbstract:
The thesis focuses on the analysis and comparison of online furniture sales in the B2B (business-to-business) and B2C (business-to-consumer) environments, along with proposing a specific practical model. The research investigates strategies, marketing approaches, and logistical aspects of online furniture sales to identify key success factors in both segments. The thesis explains the challenges of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Milan Gaff, Ph.D.
- Reader: Tomáš Lukeš, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Lesnická a dřevařská fakultaMendel University in Brno
Faculty of Forestry and Wood TechnologyMaster programme / field:
Furniture Engineering / Furniture Engineering
Theses on a related topic
-
Mass customization as a business model: Business plan for online furniture company
Martin Žák -
A business model analysis of a local furniture retailer
Philipp Reiter -
Internetový obchod a doplňkový prodej na výdejních místech
Ondřej Pyclík -
Přímý prodej D2D
David Švec -
Hodnototvorné procesy se specifikací na proces obchodu a prodeje
Tereza Baloušková -
Komparace a vyhodnocení chování tržních subjektů na trzích B2B, B2C, C2B a C2C
Štěpánka Bořková -
Komparace a vyhodnocení chování tržních subjektů na trzích B2B, B2C, C2B a C2C
Pavel Kasal -
Specifika působení vybrané firmy na B2B a B2C trzích
Yevgen Getman