Bc. Alena Hojdová

Master's thesis

Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací

Happiness for sale - commercialization of happiness and the role of marketing communications
Abstract:
Práce si klade za cíl identifikovat a interpretovat obrazy lidského štěstí ve vybraných reklamních sděleních. Text se zabývá především tím, jakými způsoby reklama předkládá veřejnosti pojem štěstí, a ve spojitosti s jakými hodnotami ho vyzdvihuje. Práce ve své teoretické části představuje historické a současné koncepce tohoto jevu spolu s významy v jednotlivých oblastech lidského života. Také se zde …more
Abstract:
The aim of this thesis is to identify and interpret displays of human happiness in selected advertising messages. The thesis identifies, first of all, how the notion of happiness is displayed to general public and what values the displays are connected with and can signal. The theoretical framework of the study presents historical and current concepts of happiness phenomenon in advertising along with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2015
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní