Eva MATUŠKOVÁ

Bachelor's thesis

Anglicisms in print advertising

Anglicisms in print advertising
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is to analyze print advertising from the linguistic point of view and to define the terms borrowing and code-switch. The theoretical part also deals with the features of advertising and its relation to the globalization. The practical part studies individual entries from the given corpus and compares thier alternative spelling and comments on the ways of their adoption …more
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analýza tištěných reklam z lingvistického hlediska. Dále se snaží definovat termíny 'slovo přejaté' a 'míšení kódů'. Teoretická část také zahrnuje vlastnosti reklamy a její vztah ke globalizaci. Praktická část se zabývá jednotlivými položkami v daném korpusu a srovnává jejich možné hláskování a popisuje způsoby, jakými byly přejaty.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2013
Accessible from:: 14. 6. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MATUŠKOVÁ, Eva. Anglicisms in print advertising. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.6.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 6. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta