Veronika Žáčková

Bachelor's thesis

Klamavá reklama a klamavá obchodní praktika při online nakupování

Misleading advertising and deceptive business practice when shopping online
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena primárně na problematiku klamavé reklamy při nakupování v internetových obchodech, zejména jednodruhových. Práce se zaměřuje na popis a komparaci klamavé reklamy a klamavé obchodní praktiky, rozbor konkrétního ´problematického´ e-shopu, porovnání s ´bezproblémovým´ e-shopem a komparaci prvků, které jsou pro klamavé e-shopy jednotné. V práci je vymezen výčet institucí, které …more
Abstract:
This Bachelor´s thesis deals primarily with the issues of misleading advertising in online shopping, especially when purchasing at single-item e-shops. The thesis provides a description and comparison of misleading advertising and deceptive business practice, an analysis of a specific ´problematic´ e-shop and its comparison with a ´problem-free´ e-shop and a comparison of characteristics that are common …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 7. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2017
  • Supervisor: Jan Hejda
  • Reader: Pavel Kaczor

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/53289

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management