Spotřebitelé Generace Z a smart maloobchod v České republice: společenské a ekonomické výzvy – Bc. Karolína Urbanovská
Bc. Karolína Urbanovská
Master's thesis
Spotřebitelé Generace Z a smart maloobchod v České republice: společenské a ekonomické výzvy
Generation Z consumers and smart retailing in Czech Republic: social and economic challenges
Abstract:
Mladá generace přicházející na svět od poloviny 90. let minulého století je spojována s rapidním nárůstem moderních technologií a jejich užívání na denní bázi, v posledních letech zejména smart telefony. Cílem diplomové práce s názvem „Spotřebitelé Generace Z a smart maloobchod v České republice: společenské a ekonomické výzvy“ je analyzovat nákupní chování Generace Z ve vazbě na smart maloobchod. …moreAbstract:
The young generation coming to the world since the mid-1990s is associated with the rapid growth of modern technologies and their use on a daily basis, in recent years especially smartphones. The goal of the diploma thesis entitled "Generation Z consumers and smart retail in the Czech Republic: social and economic challenges" is to analyze the shopping behavior of Generation Z in relation to smart …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e4qoi/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
URBANOVSKÁ, Karolína. \textit{Spotřebitelé Generace Z a smart maloobchod v České republice: společenské a ekonomické výzvy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/57gbc8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Regional Development / Project management
Theses on a related topic
-
Nákupní chování spotřebitelů generace Y v odvětví maloobchodu
Tereza Zíková -
Nákupní chování obyvatel vybrané obce
Roman Lipka -
Vliv technologického pokroku na nákupní chování zákazníků
Jusuf Nawabi -
Vliv přístupu obchodních řetězců ke společenské odpovědnosti firem na nákupní chování zákazníků
Lukáš Kondler -
Nákupní podmínky a chování zákazníků českého venkova
Barbora NEVAŘILOVÁ -
Vnímání situačních faktorů v internetových obchodech spotřebiteli generace Z
Michal Pšurný -
Digitální demence a netolismus se zaměřením na generaci Z
Richard Budský