Interakce učitele se žáky po didaktických intervencích – Barbora Kašparová
Barbora Kašparová
Master's thesis
Interakce učitele se žáky po didaktických intervencích
Teacher's interaction with pupils after didactic interventions
Abstract:
Diplomová práce pojednává o proměnách interakce mezi účastníky edukace před a po didaktických intervencích. Intervencemi se rozumí zásah do vyučovacích procedur učitelů, do jejich vyučovacího stylu a do představ o vztazích mezi nimi a žáky. Intervence proběhly formou pedagogického mentoringu a zúčastnili se jich vybraní učitelé na 1. stupni základní školy. Výzkumným nástrojem bylo použití metody FIAS …moreAbstract:
The diploma thesis discusses the changes between the participants in the education process before and after the didactic interventions. The interventions were defined as changes in teachers ́ teaching styles and participant ́s relationships. Mentoring was used as a device of the interventions, chosen teachers involved. Flanders Interaction Analysis System was applied as a method of research analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2022
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM7394
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2022
- Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 9. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Theses on a related topic
-
Metoda výuky muzikálového zpěvu Karla Hegnera
Andrea Březinová -
Pedagogická komunikace a interakce v rámci praxí studentů
Jakub Diblík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
28/9/2022
Kohout, J.
28/9/2022