Bc. Clare Nižníková

Bachelor's thesis

Aroma marketing v marketingové komunikaci

Scent marketing in marketing communication
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje relativně nově vzniklému oboru marketingu – aroma marketingu. V teoretické části bude stručně vysvětlen neuromarketing a jeho historie, dále zobrazovací metody používané v neuromarketingu a jejich aplikace při vědeckých výzkumech. Dále bude značná část práce věnována centrální nervové soustavě, především čichu a jeho roli v marketingu. Dále bude vysvětlen vliv emocí v marketingové …more
Abstract:
The bachelor´s thesis is focused on relatively new marketing branch – scent marketing. The neuromarketing and its history then imaging methods used in neuromarketing and their application in scientific research. Further significant part of the thesis will be devoted to the central nervous system, first of all to smell and its role in marketing. Next the influence of the emotions in marketing communications …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní