Prosociální chování na sociálních sítích – Aleksandra Aleinikova
Aleksandra Aleinikova
Master's thesis
Prosociální chování na sociálních sítích
Prosocial behavior on social networks
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem online aktivismu. Hlavním cílem práce je hodnocení sociálních médií jako nástroje sociálního aktivismu. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol a začíná se z představení zdrojů na téma online aktivismu. Druhá kapitola je věnována vymezení online aktivismu a jeho porovnaní s tradičním aktivismem. Třetí kapitola teoretické části se zabývá představením sociálních …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the topic of online activism. The main goal of this thesis is the evaluation of social media as a tool of social activism. The theoretical part is divided into several chapters and begins with a presentation of sources on the topic of online activism. The second chapter is devoted to the definition of online activism and its comparison with traditional activism. The third …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81990
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2021
- Supervisor: Tomáš Sigmund
- Reader: Jakub Novotný
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81990
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Online Activism: The Internet as a Tool for Social Change in the Context of the United States
Pavla Němečková -
Online Activism: The Internet as a Tool for Social Change in the Context of the United States
Pavla Němečková -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Media Marketing
Anemilia Sobalvarro