Bc. Jitka Kárová

Bachelor's thesis

Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek v Dačicích

Abstract:
Bakalářská práce se zabývá teorií nákupní atmosféry a merchandisingu. Cílem je charakterizovat, analyzovat a vyhodnotit tyto aspekty u tří vybraných obchodních jednotek v Dačicích. Zvoleny byly dva supermarkety Lidl a Penny Market a diskontní prodejna Norma. Ke sběru primárních dat byly použity metody pozorování a dotazníkové šetření. Získané údaje byly analyzovány a následně vyhodnoceny. Z výsledků …more
Abstract:
This thesis deals with the shopping atmosphere and merchandising theory. Its aim is to characterize, analyse and evaluate these aspects for three selected stores in Dačice. The following stores were selected: two supermarkets, Lidl and Penny Market, and a discount store Norma. For the collection of primary data, methods of observation and questionnaires were used. The obtained data were analysed and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Renata Bednářová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích