Bc. Jiří CHUM

Bachelor's thesis

Výslovnostní styly v mluvených reklamních spotech

Pronunciation Styles in Spoken Advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou výslovnostních stylů čtyř mluvených propagačních spotů. V teoretické části zpracovává literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce a charakterizuje základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy. Analytická část navazuje jazykovým a marketingovým rozborem čtyř reklamních …more
Abstract:
This labour addresses to a language analysis of a pronunciation style of four spoken advertising spots. In the teoretical part it elaborates a literary source in a field of range of spoken speech which concentrates on a language tool of a pronunciation styles in czech language and describes basic principle theory and experience of a radio advertisement. The analytic part follows language and marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier: 10661

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Marcela Göttlichová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

CHUM, Jiří. Výslovnostní styly v mluvených reklamních spotech. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications