Bc. Markéta Viehmannová

Master's thesis

Porovnání názorů žáků a učitelů na klima školní třídy ve školách s daltonskými prvky vyučování a ve školách standardních

Comparing Opinions of Students and Teachers about Classroom Climate at Schools Utilizing Dalton Teachings and at Standard Schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá rozdílnou percepcí klimatu školní třídy z pohledu žáků a učitelů standardních škol a škol s daltonskými prvky vyučování. Jejím cílem bylo v těchto typech škol popsat a analyzovat názory žáků a jejich třídních učitelů na klima školní třídy, a následně porovnat rozdíly v jejich vnímání. Za tímto účelem byla v práci popsána teoretická východiska výzkumného problému a vyvozeny …more
Abstract:
The topic of this thesis are differences in perception of classroom climate between students and teachers; standard schools and schools utilizing Dalton teachings. Its goal was to describe and analyse the opinions of teachers and students about classroom climate, in both types of schools and subsequently compare their perceptions. To this purpose, the theoretical starting points of the research problem …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2013
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta