Ing. Markéta Dlouhá

Bachelor's thesis

Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti.

Effective segmentation of customers portfolio in connection with given company goals. Prospect segmentation criteria and its priorities according to company’s vision.
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na marketingovou a distribuční segmentaci především v oblasti periodického a neperiodického tisku. Cílem práce je popsat segmentační postupy a kritéria a na jejich teoretickém základě analyzovat jeden titul. V teoretické části popisuje postupy a principy segmentace. V aplikační fázi analyzuje jeden z odborných ekonomických týdenníků z pohledu zacílení na čtenáře a z pohledu optimálního …more
Abstract:
This thesis is focused on marketing and distributional segmentation mainly in the area of periodic and non-periodic press. Its goal is to describe theory of processes of segmentation and criteria of segmentation. Another goal is to analyze one of the current magazines based on earlier mentioned theoretical foundations. The analysis is performed on the magazine focused on the economical events and takes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní