Zhodnocení vlivu inovací na úspěšnost společnosti Apple Inc. – Hana Sedláčková
Hana Sedláčková
Master's thesis
Zhodnocení vlivu inovací na úspěšnost společnosti Apple Inc.
Evaluation of Innovation Impact on Apple Inc. Successful Performance
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zkoumání vlivu inovačních aktivit na úspěšnost společnosti Apple Inc. Konkretizací tohoto cíle je předpoklad existence přímého vztahu mezi vývojem tržeb sledované společnosti a vývojem její tržní hodnoty. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část, kde teoretická část je zaměřena na problematiku invencí a inovací, inovačního procesu a v neposlední řádě …moreAbstract:
The main objective of this thesis is to study the impact of Apple Inc. innovation activities on its successful performance. Specification of this goal implies the existence of a direct relationship between the development of company's net sales and the development of its market value. The thesis is divided into theoretical and practical part where the theoretical part is focused on the issues of invention …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 1. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33847
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2012
- Supervisor: Luboš Smrčka
- Reader: Vojtěch Oplestil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33847
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
CSR as a Marketing Tool for Tesla, Inc.
Ekaterina Ponomareva -
Návrh strategie vstupu společnosti Kohr Brothers, Inc. na trh ČR
Michaela Pešáková -
Uvedení produktové inovace na B2B trh
Kateřina Neradová -
Management in the Digital Age: How Technology Commands Business Strategy, Influences Customer Perception and Loyalty
Samuel Edozie Akaniro -
Concept and marketing strategy for a new Starbucks brand product
Mariia Kadesnikova -
Vyhodnocení stávající strategie ve vybrané firmě, včetně návrhu na její inovaci
Klára Kočerová -
Open innovation as an important part of company’s innovation strategy
Olesia Skibinska