TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE IN CZECH KINDERGARTENS – Caren Musungu
Caren Musungu
Diplomová práce
TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE IN CZECH KINDERGARTENS
Not applicable
TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE IN CZECH KINDERGARTENS
Abstract:
This thesis investigates the teaching of English as a second language (ESL) in Czech preschools from the perspective of educators with diverse cultural and professional backgrounds. The study aims to understand the perception of teachers teaching English as a second language, support systems specifically ongoing professional development, and challenges and expectations of these teachers, and how they …víceAbstract:
This thesis investigates the teaching of English as a second language (ESL) in Czech preschools from the perspective of educators with diverse cultural and professional backgrounds. The study aims to understand the perception of teachers teaching English as a second language, support systems specifically ongoing professional development, and challenges and expectations of these teachers, and how they …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 6. 2025
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Janet Wolf, Ph.D. et Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Musungu, Caren. TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE IN CZECH KINDERGARTENS. Hradec Králové, 2025. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ, Pedagogická fakultaUNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Early Childhood Education with a Focus on Children with Special Needs / Early Childhood Education with a Focus on Children with Special Needs
Práce na příbuzné téma
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Míra organizovaných aktivit u dětí předškolního věku, intenzivní rodičovství a jejich souvislost s kvalitou scaffolding při společné hře
Adéla Woznicová -
Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study
Eva Šolcová -
Lernstrategien als Scaffolding in DaF-Lehrwerken
Pavlína Černíková -
Scaffolding ve výuce CLIL na 1. stupni ZŠ
Tereza BAYERLOVÁ -
Výukový scaffolding na 1. stupni základní školy
Veronika KUBENKOVÁ