Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole s Montessori pedagogikou – Bc. Klára Tomková
Bc. Klára Tomková
Bachelor's thesis
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole s Montessori pedagogikou
Education of pupils with specific learning disabilities at primary school with Montessori pedagogy
Abstract:
Bakalářská diplomová práce je zaměřena na téma vzdělávání žáků s SPU a proces rozvoje a reedukace čtenářské gramotnosti na základní Montessori škole. Práce je rozdělena dvou teoretických kapitol a jedné výzkumné. První kapitola se zabývá komplexně specifickými poruchami učení se zaměřením na dyslexii, jejich diagnostiku, prevenci a reedukaci. Druhá kapitola je zaměřena na Montessori pedagogiku s ukotvením …moreAbstract:
The bachelor's thesis is focused on the topic of education of pupils with specific learning disabilities and on the process of development and reeducation of reading literacy at the primary Montessori school. The work is selected into the two theoretical chapters and one research chapter. The first chapter is concerned with specific learning disabilities with specialization on dyslexia, their diagnosis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/veeot/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Nicol Dostálová
- Reader: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOMKOVÁ, Klára. \textit{Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole s Montessori pedagogikou}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/5gedj4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová