Produkt placement, jako marketingová podpora v audiovizuálních dílech – Ing. Petr Pelc
Ing. Petr Pelc
Bachelor's thesis
Produkt placement, jako marketingová podpora v audiovizuálních dílech
Product Placement as Part of Marketing Support in Audiovisual Project
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití product placementu, jako marketingové podpory v audiovizuálních dílech. Uvádí podmínky, za jakých lze product placement do audiovizuálního díla implementovat a jak tuto problematiku reguluje český zákon. Obecně také pojednává o tvorbě audiovizuálního díla, a jaký význam má toto sdělení v rámci marketingové komunikace. V praktické části je provedena analýza …moreAbstract:
This bachelor work is focused on product placement as a part of marketing support in producing audiovisual projects. Work defines conditions of using product placement in audiovisual produce implementations of these terms in production and also actual Czech law regulation. The work also describes basics of audiovisual production with connection to marketing. The practical part of work is study of using …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ousdv/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Slavomír Paravičiny
- Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Návrh projektu audiovizuální výchovy s využitím seriálu Buffy, přemožitelka upírů
Jana Glocarová -
Audiovizualní projekt-Ambientní struktury
Jakub DLUHOSCH -
Product placement ve filmech Marvel Cinematic Universe
Eliška Filípková -
Marketingová komunikace - product placement
Veronika Plodková -
Product Placement v audiovizuálních dílech a jeho vliv na diváky
Klára Veličková -
Marketingová komunikace - product placement
Filip Šlampa -
Product placement jako marketingový nástroj
Eliška Bažantová -
Product placement a jeho využití v integrované marketingové komunikaci
Martin Chrt