Bc. Eva Prokešová

Master's thesis

Marketingová komunikace jako nástroj řízení spotřebního chování lidí

Marketing communication as a tool for controlling people’s consumer behavior
Abstract:
Marketingová komunikace se může stát prostředkem řízení manipulace moderní společnosti za účelem prodeje a spotřeby produktů a služeb. V některých případech MK pobízí a přemlouvá, v extrémnějších případech i manipuluje. Na základě konkrétních případů je vysvětleno, jaký vliv má MK na dnešní spotřební chování společnosti doplněné psychologicko-sociologickou teorií lidského chování. Cílem této práce …more
Abstract:
Marketing communication may become an instrument of controlling modern society for the purpose of selling and consuming products and services. In some cases, MC encourages and persuades, and in the extreme ones manipulates. Based on specific cases, it is explained how MC influences society's current consumption behavior, supplemented by psychological and sociological theories of human behavior. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2017
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní