Výpočet globálního osvětlení pomocí virtuálních světel – Bc. Jiří Kantor
Bc. Jiří Kantor
Master's thesis
Výpočet globálního osvětlení pomocí virtuálních světel
Global Illumination through Virtual Point Lights
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem globálního osvětlení ve 3D scénách. Podává přehled o nejznámějších metodách a soustředí se na algoritmus virtuálních světel, jinak také známý jako instantní radiozita. Algoritmus je implementován pomocí raytracingu a tato implementace je použitelná pro vykreslování scén s globálním osvětlením, protože kvalita výsledného obrazu je srovnatelná s metodou sledování …moreAbstract:
This master's thesis deals with global illumination calculation in 3D scenes. It presents an overview of the most well known approaches and then focuses on the Virtual Point Lights algorithm, also known as Instant Radiosity. The algorithm is implemented in ray tracing mode and this implementation is a viable option for rendering scenes with global illumination, because the quality of rendered images …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/payge/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
- Reader: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Marek Vinkler -
Paralelní budování akceleračních struktur pro ray tracing
Ondřej Sochora -
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Marek Vinkler -
Ray tracing na architektuře CUDA
Lukáš Bidmon -
Distributed Ray Tracing
Václav Hošek -
Ray-tracing s využitím SSE
Jakub Skoták -
Distributed Ray Tracing v rozumném čase
Radek Slovák -
Distributed Ray Tracing
Radek Slovák