Analýza propagační komunikace vybrané neziskové organizace – Bc. Tereza Košatová
Bc. Tereza Košatová
Master's thesis
Analýza propagační komunikace vybrané neziskové organizace
Promotional Communications' Analysis of a Non-Profit Organization
Abstract:
Neziskový sektor představuje důležitou součást ekonomického i politického prostředí vyspělých zemí. V neziskovém sektoru působí neziskové organizace, které svou činnost realizují v nejrůznějších oblastech a základním motivem je vůle pomáhat. Jedním z typů neziskové organizace jsou firemní nadace. Ty jsou založeny podnikem nejčastěji proto, aby byla sjednocena dárcovská podpora. Velice často je aktuální …moreAbstract:
The non-profit sector is an important part of the economic and political environment in developed countries. Non-profit organizations carry out its activities in various areas and basic motive is the will to help. One type of non-profit organizations is corporate foundation. The corporate foundation allows the unification of donor support which is provided by a company. Very often the perception of …moreKeywords
Neziskový sektor nezisková organizace nadace firemní nadace marketing neziskových organizací propagační komunikace charitativní projekt dobrovolnictví zapojení zaměstnanců. Non-profit sector non-profit organization foundation corporate foundation marketing for non-profit organizations promotional communication charity project volunteering employee engagement.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/r6oqt/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing for Nonprofit Organisations and methodological guide for them
Michael Robert Maria Münch -
The contribution of social media marketing for B2B companies: how firms can leverage Facebook and Instagram to reach their targeted audience
Francesca Comaschi -
Responsibilities of Marketing Managers in the FMCG Sector and the Usage of Marketing Data
Max Ralph Carle -
Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Jana Sklenářová -
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
Marketing vzdelávacej inštitúcie: prípadová štúdia
Romana Ruttkayová -
Činnost obecně prospěšných neziskových organizací a jejich marketing
Jana Domináková -
Patologické jevy ve společnosti - drogová závislost a sociální marketing neziskových organizací
Iva Jandíková