Vztah mezi motivací žáků k učení a vybranými aspekty rodinného prostředí – Mgr. Gabriela Farková
Mgr. Gabriela Farková
Master's thesis
Vztah mezi motivací žáků k učení a vybranými aspekty rodinného prostředí
The relationship between learners' motivation for learning and selected aspects of family environment
Anotácia:
Studie se zabývá vztahem mezi motivací k učení starších žáků a jejich rodinným prostředím – jeho subjektivní percepcí a stupněm vzdělání rodičů jako objektivní charakteristikou rodiny. Výzkum byl realizován na vzorku 132 žáků základní školy ve věku 12 – 15 let. Motivaci k učení jsme zjišťovali pomocí námi upraveného dotazníku I. Pavelkové (2002). K posouzení rodinného prostředí jsme použili Škálu rodinného …viacAbstract:
The thesis is concerned with the relationship between pubescents' motivation for learning and their family environment – its subjective perception and the degree of parents' education as an objective characteristics of family. The research was carried out on a sample of 132 basic school pupils from the age of 12 to 15. Motivation for learning was surveyed with the help of a modified form of Pavelková …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u3lmm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 1. 2008
- Vedúci: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Psychology / Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Faktory vedoucí u intelektově nadprůměrného jedince ke ztrátě motivace k učení a k negativním postojům k dalšímu vzdělávání
Jana ŠMEJKALOVÁ -
Sonda do motivace žáků k učení v osmém ročníku vybrané základní školy vzhledem k jejich perspektivě budoucnosti
Milada Bartošová -
Motivace k učení a školní úspěšnost u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů
Jitka Tenklová -
Porovnání motivace k učení žáků na standardní základní škole, ScioŠkole a škole s daltonským vzdělávacím plánem
Kateřina Žahourková -
Motivace k učení u dětí v ústavní výchově (dětský domov)
Anna Dolníčková -
Motivace žáků k učení s využitím aktivizačních metod pro obor sociální činnost
Jana Juřičková -
Autoregulace učení studentů v souvislosti s přípravou na zkoušky a s ohledem na jejich motivaci k učení se
Barbora Hlavová -
Vzájemný vztah motivace k učení a typu osobnosti u studentů středních škol
Lucie Mixánová