Marketingová strategie hotelu zahraničního hotelového řetězce – Ing. Pavel Zíka
Ing. Pavel Zíka
Master's thesis
Marketingová strategie hotelu zahraničního hotelového řetězce
Marketing strategy of a hotel from an international hotel chain
Abstract:
Práce analyzuje s využitím dostupných publikovaných pramenů, dotazníkového šetření a osobního dotazování současný stav a potenciál marketingové strategie hotelu zahraničního hotelového řetězce v podmínkách České republiky, využití místních marketingových nástrojů, standardně používaných hotelem a nástrojů používaných centrálami hotelových skupin případně řetězců, které jsou společné pro hotely dané …moreAbstract:
The thesis analyses on the basis of published documentation, questionnaire forms and face to face questioning actual situation and potential of marketing situation of a hotel in a foreign hotel chain in the Czech Republic’s conditions. It also describers the use of local marketing tools which are usually applied by a hotel and those utilised by headquarters of hotel chains that are unique for European …moreKeywords
Podnik hotel hotelový řetězec hotelové skupiny řízení marketingové řízení franchising franchising v hotelovém prostředí cestovní ruch destinace cestovního ruchu návštěvník marketingové řízení Company – hotel hotel chain hotel groups management marketing management franchising in a hotel environment tourism destinations of tourism visitor
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/5463/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2013
- Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
Strategické marketingové řízení velkého podniku
Adam Kopřiva -
Moderní marketingové řízení podniku v Číně
Yijing Li -
Marketingové řízení firem v České republice a Japonsku
Danil Dikarev -
Strategické marketingové řízení společnosti
Angelina Bashkatova -
Marketingové řízení rodinné firmy
Cyril Cejnar -
Franchising as a mode of entering a foreign market in the hotel industry
Veronika Kleeva -
Franchising a jeho využití v konkrétní firmě v oblasti hotelnictví
Kristina Dashkevich -
Planning of Small Personal Events in a hotel
Krystsina Buracheuskaya