Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky. – Emilia Elżbieta Waleska
Emilia Elżbieta Waleska
Bachelor's thesis
Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky.
Double bass and bass part in spiritual - minimalistic music of Henryk Górecki and Martin Smolka.
Abstract:
Bakalářská práce Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky se zabývá několika skladbami uvedených autorů právě z hlediska jejich pojetí úlohy kontrabasu, resp. basové linie. Cílem práce je porovnání jejich přístupů k této problematice.Abstract:
Thesis Double bass and bass part in spiritual - minimalistic music of Henryk Górecki and Martin Smolka deals with the double bass role (respectively: bass role) in a few of their compositions. The goal of the thesis is the comparison of approaches to the bass part between both of these composers.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/gk4lg/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D.
- Reader: MgA. Marek Švestka, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WALESKA, Emilia El$\backslash$.zbieta. \textit{Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Music. 2024. Available from: https://theses.cz/id/5jmvjq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/gk4lg/
Janáček Academy of Performing Arts
Faculty of MusicBachelor programme / field:
String Instruments / Double bass
Theses on a related topic
-
Duchovní tvorba Jana Jiráska.
Ludmila LIBOSVÁROVÁ