Emilia Elżbieta Waleska

Bachelor's thesis

Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky.

Double bass and bass part in spiritual - minimalistic music of Henryk Górecki and Martin Smolka.
Abstract:
Bakalářská práce Kontrabasový a basový part v duchovní minimalistické hudbě Henryka Góreckiego a Martina Smolky se zabývá několika skladbami uvedených autorů právě z hlediska jejich pojetí úlohy kontrabasu, resp. basové linie. Cílem práce je porovnání jejich přístupů k této problematice.
Abstract:
Thesis Double bass and bass part in spiritual - minimalistic music of Henryk Górecki and Martin Smolka deals with the double bass role (respectively: bass role) in a few of their compositions. The goal of the thesis is the comparison of approaches to the bass part between both of these composers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D.
  • Reader: MgA. Marek Švestka, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění, Hudební fakulta
https://is.jamu.cz/th/gk4lg/

Janáček Academy of Performing Arts

Faculty of Music

Bachelor programme / field:
String Instruments / Double bass

Theses on a related topic