Social media and the phenomenon of fake news – Bohdan Malynovskyi
Bohdan Malynovskyi
Master's thesis
Social media and the phenomenon of fake news
SOCIÁLNÍ MÉDIA A FENOMENON FAKE NEWS
Abstract:
Tato práce popisuje koncept sociálních médií v naší době, klasifikuje je a seskupuje. Práce poskytuje příklady nejpopulárnějších platforem sociálních médií i dobu využívání sociálních sítí ve světě. Důležitou součástí práce je vysvětlení fenoménu falešných zpráv ve světě. Práce popisuje historii vzniku falešných zpráv, jejich klasifikaci a vlastnosti. Práce popisuje dopad falešných zpráv a jejich šíření …moreAbstract:
Due to the constantly growing quantity and quality of false information in the world in general and in social media in particular, social media and the phenomenon of fake news were chosen as the topic of this thesis. This work describes the concept of social media in our time, classifies them, and groups them. The thesis provides examples of the most popular social media platforms, as well as the time …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81830
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2021
- Supervisor: Antonín Pavlíček
- Reader: Jana Syrovátková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81830
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Rizika fake news a hoax za nouzového stavu
Pavla Marhulová -
Typologie osobnosti a efektivita fake news
Kateřina Polášková -
Negativní kampaň a fake news
Václav Vlček -
Dezinformace, fake news a hoaxy v mediální výchově
Eliška HUDEČKOVÁ -
Fake news - (ne) věřit médiím
Adéla Cepková -
Fake news a nástroje jejich odhalování
Tereza HAVELCOVÁ