Bc. Lukáš Hlaváček

Master's thesis

Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele

Psychological functions of the packaging and consumer decision
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit, zda obal ovlivňuje zákaznické chování a jakým způsobem působí v nákupním procesu. K dosažení cíle diplomové práce je využito dotazníkové šetření. První část diplomové práce se zabývá deskripcí tématu a výkladem pojmů v oblasti obalů produktů, psychologie spotřebitele a jeho nákupního chování. Autor zde charakterizuje základní funkce obalu, různorodosti využívaných …more
Abstract:
The aim of the final thesis is to find out whether the packaging affects customer behavior and how it influences the purchasing process. To achieve the aim of the final thesis, questionnaire survey is used. The first part of the final thesis includes description of the main topic and the interpretation of terms in the field of product packaging, consumer psychology and their buying behavior. The author …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication