Proces zobecňování ve výuce elementární aritmetiky – Petra VÁŇOVÁ
Petra VÁŇOVÁ
Master's thesis
Proces zobecňování ve výuce elementární aritmetiky
The process of generalization in teaching elementary arithmetic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je ověřit aktuální podmínky pro rozvoj fáze poznávacího procesu žáka v aritmetice prvního stupně základní školy. Práce se zaměřuje na tvorbu izolovaných modelů a jejich zobecnění do modelu generického. Předmětem zájmu je zjištění, zda se v rámci aritmetiky objevuje dostatečný počet vhodných úloh, a zda učitel disponuje teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi, jak …moreAbstract:
The aim of this master?s thesis is to certify actual conditions for the development of the phase concerning pupil?s cognitive process in arithmetic at primary school. The thesis concentrates on the formation of the isolated models and their generalization into the generic models. The main subject matter deals with the determination whether there appears an appropriate number of suitable tasks as far …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Accessible from:: 1. 4. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 6. 5. 2015
- Supervisor: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VÁŇOVÁ, Petra. Proces zobecňování ve výuce elementární aritmetiky. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools