Šárka Hofreiterová

Bachelor's thesis

Změny ve společenském postavení žen v britské společnosti 19. století a jejich reflexe ve vybraných literárních dílech 90. let 19. století

Changes in the Social Status of Women in the British Society during the 19th century and their Reflection in Selected Literary works of the 1890s.
Abstract:
The thesis engages in changes in the social status of women in the British society during the 19th century and their reflection in selected literary works. It describes gradual changes in the education of women, how the social changes were reflected in the way of family life and it also describes the most common forms of employing women. Knowledge of historical background is used for literary analysis …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá změnami ve společenském postavení žen v britské společnosti 19. století a jejich reflexí ve vybraných literárních dílech. Popisuje postupné v oblasti vzdělávání žen, odraz společenského vývoje v oblasti rodinného života a nejčastější oblasti zaměstnávání žen. Znalosti historického pozadí a souvislosti jsou aplikovány k analýze literární děl Živnost paní Warrenové G.B.Shawa …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 2. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2012
  • Supervisor: Mgr. Filip Hanzelka

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hofreiterová, Šárka. Změny ve společenském postavení žen v britské společnosti 19. století a jejich reflexe ve vybraných literárních dílech 90. let 19. století. Liberec, 2012. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN