Tomáš Marcinko

Disertační práce

Dôsledky porušenia predpokladov použitia vybraných štatistických metód

Důsledky porušení předpokladů použití vybraných statistických metod
Anotace:
Tradiční parametrické metody statistické indukce a testování hypotéz jsou zpravidla odvozeny na základě teoretických předpokladů, které mohou, ale nemusí být splněny v reálných aplikacích. V praxi přitom často dochází k tomu, že tyto metody jsou využívány přes nesplnění jejich předpokladů, přičemž se vychází z názoru, že tyto parametrické testové procedury jsou dostatečně necitlivé vůči porušení příslušných …více
Abstract:
Classical parametric methods of statistical inference and hypothesis testing are derived under fundamental theoretical assumptions, which may or may not be met in real world applications. However, these methods are usually used despite the violation of their underlying assumptions, while it is argued, that these methods are quite insensitive to the violation of relevant assumptions. Moreover, alternative …více
Abstract:
Tradičné parametrické metódy štatistickej indukcie a testovania hypotéz sú spravidla odvodené na základe teoretických predpokladov, ktoré môžu, ale nemusia byť splnené v reálnych aplikáciách. V praxi pritom často dochádza k tomu, že tieto metódy sú využívané napriek nesplneniu ich predpokladov, pričom sa vychádza z názoru, že tieto parametrické testové procedúry sú dostatočne necitlivé voči porušeniu …více
 
 
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 10. 2010

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 7. 9. 2016
  • Vedoucí: Dagmar Blatná
  • Oponent: Ivana Malá, Ladislav Lukáš

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52711

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doktorský studijní program / obor:
Kvantitativní metody v ekonomice / Statistika