Petra Pešková
Master's thesis
Jazyk a styl současné postmoderní literatury
The language and style of contemporary postmodern literature
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na rozbor jazyka a stylu současné české prózy. Teoretická část je věnována obecné charakteristice postmoderny a základním rysům postmoderní literatury. V praktické části se zaměřujeme na analýzu třech románů. Jejich zpracováním bylo potvrzeno, že se řadí k literatuře postmoderníAbstract:
My thesis focuses on the language and style analysis of contemporary Czech prose. The theoretical part of my thesis describes the general symbols of postmodernism and the characteristic features of the postmodern literature. The practical part is focused on the analysis of three novels. The analysis clearly shows that all the three novels do rank among the postmodern literature
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2010
- Supervisor: Miloš Mlčoch
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství českého jazyka a technické a informační výchovy pro 2. stupeň základních škol
Theses on a related topic
-
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Design of role-playing games and their use in a language classroom
Aneta Tomšíková -
Ženské židovské postavy ve vybraných prózách L. Fukse, A. Lustiga a J. Škvoreckého
Martina Pišová -
Hudba a slovo. Funkce jazyka v hudební praxi.
Vladislava Kopecká -
Funkce trpného rodu v anglickém jazyce různých žánrů odborného stylu v porovnání s českým jazykem.
Dominik Zemánek -
Vývojové tendence ilustrací v učebnicích NJ pro ZŠ v ČR od sedmdesátých let 20. století po současnost a role výtvarného aspektu v procesu učení se cizího jazyka
Jitka Řezníčková -
Brainwashing as a "solution" for a (post)modern hero in the works of G. Orwell, A. Huxley and A. Burgess
Jitka Komárková