Ing. Antonín Kühtreiber

Master's thesis

Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně

Implementation of basic graphical primitives and effects in a 3D scene
Abstract:
Práce se zabývá problematikou zobrazování problematikou zobrazení základních grafických primitiv na 3D scéně. V teoretické části se konkrétně jedná o krátký přehled vybraných knihoven pro zobrazení 3D scény a následně i bližší pohled na vybranou knihovnu kterou je OpenGL. V praktické části je vytvořena jednoduchá aplikace, která demonstruje užití OpenGL k zobrazení primitiv a jevů na 3D scéně.
Abstract:
This thesis focuses on the issue of rendering the basic graphics primitives in a 3D scene. The theoretical part deals specifically with a brief overview of selected libraries for rendering 3D scene and subsequently also a closer look at the selected library which is OpenGL. In the practical part is created a simple application which demonstrates the using of OpenGL to render primitives and effects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2015
  • Supervisor: Ing. Petr Veselý

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kühtreiber, Antonín. Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky

University of Pardubice

Faculty of Electrical Engineering and Informatics

Master programme / field:
Information Technology / Information Technology

Theses on a related topic