Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně – Ing. Antonín Kühtreiber
Ing. Antonín Kühtreiber
Master's thesis
Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně
Implementation of basic graphical primitives and effects in a 3D scene
Abstract:
Práce se zabývá problematikou zobrazování problematikou zobrazení základních grafických primitiv na 3D scéně. V teoretické části se konkrétně jedná o krátký přehled vybraných knihoven pro zobrazení 3D scény a následně i bližší pohled na vybranou knihovnu kterou je OpenGL. V praktické části je vytvořena jednoduchá aplikace, která demonstruje užití OpenGL k zobrazení primitiv a jevů na 3D scéně.Abstract:
This thesis focuses on the issue of rendering the basic graphics primitives in a 3D scene. The theoretical part deals specifically with a brief overview of selected libraries for rendering 3D scene and subsequently also a closer look at the selected library which is OpenGL. In the practical part is created a simple application which demonstrates the using of OpenGL to render primitives and effects …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2015
- Supervisor: Ing. Petr Veselý
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KÜHTREIBER, Antonín. \textit{Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Electrical Engineering and Informatics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/5qn0sj/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kühtreiber, Antonín. Vizualizace základních grafických primitiv a jevů v 3D scéně. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatikyUniversity of Pardubice
Faculty of Electrical Engineering and InformaticsMaster programme / field:
Information Technology / Information Technology
Theses on a related topic
-
Vývoj 2D platformeru v OpenGL
Alexej Fedorenko -
Porovnání grafických programovacích rozhraní OpenGL a Vulkan
Antonín OLŽBUT -
Využití API grafického chipu Intel 2700G
Vladimír Hynek