Vzdělání a polovzdělání v pojetí T. G. Masaryka – Lucie MOHYLOVÁ
Lucie MOHYLOVÁ
Master's thesis
Vzdělání a polovzdělání v pojetí T. G. Masaryka
Education and half-education according to T. G. Masaryk
Abstract:
Práce se zabývá pedagogickým myšlením Tomáše Garrigua Masaryka. Zvláště zkoumá jeho výroky o vzdělání a polovzdělání ve spisu Sebevražda. Odhaluje s hermeneutickou citlivostí, jak máme dnes rozumět Masarykovým představám o vyváženém vzdělávání. Pokouší se odpovědět na otázku, co z Masarykových myšlenek o vzdělání a školství je aktuální i dnes.Abstract:
This work deals with the pedagogical thinking of Tomáš Garrigue Masaryk. In particular, it examines his statements about education and half-education in his work Suicide. It reveals with hermeneutical sensitivity how is it today to understand Masaryk's ideas about balanced education. It tries to answer the question of which of Masaryk's ideas about education is still actual.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Dr. phil. Lenka Naldoniová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MOHYLOVÁ, Lucie. Vzdělání a polovzdělání v pojetí T. G. Masaryka. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philosophy / Philosophy
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.