Lucie MOHYLOVÁ

Master's thesis

Vzdělání a polovzdělání v pojetí T. G. Masaryka

Education and half-education according to T. G. Masaryk
Abstract:
Práce se zabývá pedagogickým myšlením Tomáše Garrigua Masaryka. Zvláště zkoumá jeho výroky o vzdělání a polovzdělání ve spisu Sebevražda. Odhaluje s hermeneutickou citlivostí, jak máme dnes rozumět Masarykovým představám o vyváženém vzdělávání. Pokouší se odpovědět na otázku, co z Masarykových myšlenek o vzdělání a školství je aktuální i dnes.
Abstract:
This work deals with the pedagogical thinking of Tomáš Garrigue Masaryk. In particular, it examines his statements about education and half-education in his work Suicide. It reveals with hermeneutical sensitivity how is it today to understand Masaryk's ideas about balanced education. It tries to answer the question of which of Masaryk's ideas about education is still actual.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Dr. phil. Lenka Naldoniová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MOHYLOVÁ, Lucie. Vzdělání a polovzdělání v pojetí T. G. Masaryka. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philosophy / Philosophy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.