Bc. Martina Vatrtová

Master's thesis

Chovanie spotrebiteľa na trhu udržateľného odevného priemyslu

Chování spotřebitele na trhu udržitelného oděvního průmyslu
Abstract:
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu udržitelného oděvního průmyslu. Cílem práce bylo identifikovat faktory, které působí na spotřebitele při nákupu oblečení. K získání primárních dat bylo využito dotazníkového šetření. Na vyhodnocování hypotéz byl použit Pearsonův chí-kvadrát test a k potřebám segmentace spotřebitelů shluková analýza. K naplnění cíle práce bylo také třeba rozebrat …more
Abstract:
The diploma thesis deals with consumer behaviour in the market of sustainable clothing industry. The main goal of this work was to identify the factors that affect the consumer when buying clothes. A questionnaire survey was used to obtain primary data. Pearson's chi-squared test was used to assess statistical hypotheses and cluster analysis was used for consumer segmentation. In order to fulfil the …more
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá chovaním spotrebiteľa na trhu udržateľného odevného priemyslu. Cieľom práce bolo identifikovať faktory, ktoré pôsobia na spotrebiteľa pri nákupe oblečenia. K získaniu primárnych dát bolo využité dotazníkové šetrenie. Na vyhodnocovanie hypotéz bol použitý Pearsonov chí-kvadrát test a k potrebám segmentácie spotrebiteľov zhluková analýza. K naplneniu cieľa práce bolo tiež potrebné …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Martina Morávková, Ph.D.
  • Reader: Lucie Veselá, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics