Bc. Mikhail Dasaev
Master's thesis
Konzumace čaje v České republice
Tea consumption in the Czech Republic
Abstract:
Téma této diplomové práce je zaměřeno na konzumaci čaje v České republice. Cílem práce bylo zmapovat český trh a zjistit, jaké jsou postoje spotřebitelů. Je popsána historie pěstování a distribuce čaje ve světě. Část práce se věnuje představení tohoto nápoje, jeho významu i využití po celém světě. Pro dosažení výsledků jsou použity tři typy zkoumání. První se zabývá nabídkou čajů v obhodních řetězcích …moreAbstract:
The topic of this diploma thesis is focused on the consumption of tea in the Czech Republic. The aim of the work is to map the Czech market and find out what are the attitudes of consumers. The history of tea cultivation and distribution in the world is described. Part of the work is devoted to the introduction of this drink, its importance and usage around the world. Three types of research are used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/goiv5/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Jan Hán, Ph.D.
- Reader: Ing. Jiří Zelený
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
Konzumace čaje v České republice
Romana Votočková -
Konzumace čaje v České republice
Lenka Telecká -
Konzumace čaje v České republice
Markéta Kratochvílová -
Konzumace čaje v České republice
David Kaláb -
Káva, čaj a čokoláda v každodenní kultuře raně novověkých šlechtických sídel v českých zemích
Dana MAREŠOVÁ -
Vnímání japonského zeleného čaje mezi zákazníky a vlivy působící na jeho spotřebu v Japonsku a Česku.
Pavel Trnka -
Historie čaje, čaj jako podnikatelský záměr
Victoria Arlazarova -
Návrh marketingových strategií pro zelený čaj: Analýza a modifikace kupního rozhodování spotřebitele
Pavel Trnka