Řád a jeho význam; Deterministické techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století – Jan Dobiáš
Jan Dobiáš
Disertační práce
Řád a jeho význam; Deterministické techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století
System and its Sense; Deterministic Compositional Techniques in the Works of Selected 20th and 21st Century Composers
Anotace:
Práce „Řád a jeho význam: deterministické kompoziční techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století“ se zabývá skladbami s jasně definovanou kompoziční strukturou. Třebaže analýzy vybraných skladeb představují podstatnou část studie, jejich imanentní struktura sama o sobě není jediným předmětem zájmu. Je zkoumána rovněž z hlediska tvůrčího procesu, a to s důrazem na napětí mezi jednotlivými složkami …víceAbstract:
The thesis „System and its sense: deterministic compositional techniques in the works of selected 20th and 21st century composers is concerned with musical works that have a clearly defined compositional structure. Although for the most part the study consists of the analyses of the pieces, their immanent structure is not the only point of interest. The structures are also explored from the angle of …víceKlíčová slova
hudební sémiologieKlíčová slova
hudební estetikaKlíčová slova
20.-21. stoletíKlíčová slova
kompoziční technikyKlíčová slova
hudební analýzaKlíčová slova
hudební skladatelé
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15023
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2021
- Vedoucí: Luboš MRKVIČKA
- Oponent: Hanuš BARTOŇ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DOBIÁŠ, Jan. \textit{Řád a jeho význam; Deterministické techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století}. Online. Disertační práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/5t3wu6/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 11. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba a teorie skladby
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Fenomén antiteze, času a prostoru v díle Garten von Freuden und Traurigkeiten pro flétnu, violu a harfu (vypravěč ad lib.) Sofie Gubajduliny jako výrazový prostředek a kompoziční technika.
Yana Shcharbakova -
ČESKÁ MAINSTREAMOVÁ POPULÁRNÍ HUDBA DEVADESÁTÝCH LET 20. STOLETÍ POHLEDEM HUDEBNÍ ANALÝZY
Marcel PASTIRČÁK -
Tektonika hudby 20. a 21. století z pohledu komplexní analýzy hudební struktury
Tomáš Krejča -
Mario Castelnuovo – Tedesco: Variace napříč staletími – analýza díla a jeho hudebně – historický kontext "Variace napříč staletími" – analýza díla a jeho hudebně – historický kontext
Artem Pozdniakov -
Analýza třech koncertů pro dechové nástroje Richarda Strausse v kontextu vývoje hudebních stylů 20. století.
Ilya Zykau -
Komplexní analýza role moderní populární hudby v učebnicích hudební výchovy využívaných na přelomu 80. a 90. let 20. století
Helena RYCHETSKÁ -
White power music 21. století v České republice - analýza textů hudební skupiny Ortel
Karolina SOTONOVÁ