Mandukhai Hejkalová

Master's thesis

Návrh cenové strategie při uvedení inovace na trh

Abstract:
Cílem diplomové práce je zpracovat návrh cenové strategie při uvedení inovativního produktu na trh. Návrh se zaměřuje na volbu nejvhodnější koncové ceny produktu s cílem maximalizovat podíl na trhu. Pro tyto návrhy byla aplikovaná cenová analýza Conjoint a cenová analýza Van Westendorp. Součástí diplomové práce byl marketingový výzkum určený pro 25 kardiochirurgů a intervenčních kardiologů s cílem …more
Abstract:
The aim of this thesis is to elaborate a price strategy proposal when launching an in-novative product on the market. The proposal focuses on choosing the most appropri-ate end price for the product to maximize market share. Conjoint price analysis and Van Westendorp price analysis were applied to these proposals. The diploma thesis included marketing research designed for 25 cardiac surgeons and interventional …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2019

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty

České vysoké učení technické v Praze

Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty)

Master programme:
Řízení rozvojových projektů