Bc. Tereková Tereková

Master's thesis

Emoční marketing a typologie osobnosti

Emotional marketing and personality typology
Abstract:
Hlavním cílem této práce je zjistit, zda existuje spojitost mezi typy osobnosti a jejich reakcemi na různé marketingové stimuly. Vedlejším cílem práce je zjistit, jaký je vliv nástrojů podpory prodeje na impulzivní nákupy. Metodika praktické části je kvalitativní šetření, kdy je prostřednictvím experimentu doplněného o rozhovor zjišťován vliv vybraných marketingových nástrojů na zvolené typy osobnosti …more
Abstract:
The main goal of this thesis is to find out whether there is a connection between personality types and their reactions to various marketing stimuls. A secondary aim of the thesis is to find out what is the influence of sales promotion tools on impulse purchases. The methodology of the practical part is a qualitative survey, where the influence of selected marketing tools on selected personality types …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication