Analýza dopadů vstupu podniku na mezinárodní trh v oblasti managementu – Bc. Magdaléna Spišiaková
Bc. Magdaléna Spišiaková
Diplomová práce
Analýza dopadů vstupu podniku na mezinárodní trh v oblasti managementu
The Analysis of the Impacts of Entering the International Market on the Company Management
Abstract:
The purpose of the diploma thesis is to analyse the consequences of the entering on international market of chosen company to the realizing of management. The first part of the work is dedicated to the theoretical background of international business. The main areas of interest are the reasons for entering to the international market and the forms of this enter. The practical part focuses on consequences …víceAbstract:
Táto diplomová práca má za cieľ analyzovať dopady vstupu podniku na medzinárodný trh z pohľadu manažmentu. Prvá časť práce je venovaná teoretickými informáciám a poznatkom z oblasti medzinárodného obchodu. Hlavnými témami sú dôvody a formy vstupu a následné manažovanie aktivít obchodného a marketingového oddelenia. Praktická časť práce je zameraná na dopady vstupu podniku ESET na medzinárodný trh so …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gcrp1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2014
- Vedoucí: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Assessing the feasibility of a market entry to the French market for a Czech company specialized in joint nutrition
Marek Musil -
Online marketing strategy of an international business
Nikola Hořejšová -
Návrh business strategie nově založeného podniku
Ondřej Šesták -
Business Diplomacy as a Tool for International Managers in Multi-National Corporations
Béla Rohmer -
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová -
Global risks and their influence on the market entrance strategies of business to business companies
Kirill Rudenko -
Managing financial risks in International Business
Andrii Ponomarenko -
The process of a medicinal product entering the Czech market - Factors affecting the marketing authorisation holders' willingness to enter the Czech market
Magdalena Marie Podrazilová