Bc. Marcela OTAVOVÁ

Master's thesis

Čtením a psaním ke kritickému myšlení v 5. ročníku ZŠ

Reading and Writing for Critical Thinking in the 5th year-class of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění metod a strategií programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) v kooperativním uspořádání třídy 5. ročníku základní školy. V teoretické části diplomové práce je vymezena problematika výukových metod čtení a psaní a postavení RWCT v současném trendu výuky čtení a psaní. V následujících kapitolách je pojednáno o základních kognitivních teoriích …more
Abstract:
The thesis is concentrated on the problems of the Reading and Writing for Critical Thinking strategy application in co-operative class form in the 5th year-class of primary school. The problems of reading and writing methods and position of the RWCT strategy in the present reading and writing educational general drift are discoursed in the theoretical part of the thesis. Successive chapters come with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2010
Accessible from:: 7. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OTAVOVÁ, Marcela. Čtením a psaním ke kritickému myšlení v 5. ročníku ZŠ. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 7. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta