Isabel Cristina Mendoza Piedrahita

Master's thesis

Redefining the teacher as a Performer

REDEFINOVÁNÍ ROLE UČITELE JAKO PERFORMERA

Abstract:
Redefining the role of the teacher in a community without exposure to arts on a daily basis, by using theatre workshops founded on the psychosomatic approach, permitted the participants to recognize and explore their personal creative resources, enriching their creativity and awareness of their physicality and responsibility in creating a safe and fruitful environment for teaching. This dissertation …more
Abstract:
Redefinování role učitele použitím divadelních dílen založených na psychosomatickém přístupu v komunitě bez divadelního povědomí umožnilo účastníkům ocenit a prozkoumat své vlastní kreativní schopnosti, vedlo k rozšíření jejich kreativity a uvědomění si své tělesnosti a zodpovědnosti za tvorbu bezpečného a plodného prostředí k učení. Tato dizertační práce analyzovala mezinárodní experiment, který testoval …more
 

Keywords

awareness

Keywords

kreativita

Keywords

teachers

Keywords

workshopy

Keywords

reflections
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 9. 2017
  • Supervisor: Michaela RAISOVÁ
  • Reader: Hana MALANÍKOVÁ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 1. 11. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Master programme / field:
Dramatická umění / Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku