Mgr. Kristýna Marková

Master's thesis

Daltonský plán jako součást školního vzdělávacího programu a jeho zavádění do praxe

Dalton's teaching as a part of school education program and its implementation into practice
Abstract:
Diplomová práce pojednává o postupných krocích při zavádění daltonských principů do vzdělávání v mateřské a základní škole. Nabízí možný způsob, jakým lze do vzdělávání zavést prvky Daltonského plánu, a tím dosáhnout nejenom větší samostatnosti, zodpovědnosti a vzájemné spolupráce dětí a žáků, ale i pozitivního klimatu ve skupině. Tento podrobný návod je doplněný o nápady a podněty pro učitele.
Abstract:
Thesis deals with the gradual steps in the introduction of Dalton principles into the education at nursery and a primary school. It offers a possible way to introduce the Dalton plan elements into the education, thereby achieving not only greater individuality, responsibility and mutual cooperation of children and pupils, but also a positive climate in the group. This detailed instruction is accompanied …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training