Daltonský plán jako součást školního vzdělávacího programu a jeho zavádění do praxe – Mgr. Kristýna Marková
Mgr. Kristýna Marková
Master's thesis
Daltonský plán jako součást školního vzdělávacího programu a jeho zavádění do praxe
Dalton's teaching as a part of school education program and its implementation into practice
Abstract:
Diplomová práce pojednává o postupných krocích při zavádění daltonských principů do vzdělávání v mateřské a základní škole. Nabízí možný způsob, jakým lze do vzdělávání zavést prvky Daltonského plánu, a tím dosáhnout nejenom větší samostatnosti, zodpovědnosti a vzájemné spolupráce dětí a žáků, ale i pozitivního klimatu ve skupině. Tento podrobný návod je doplněný o nápady a podněty pro učitele.Abstract:
Thesis deals with the gradual steps in the introduction of Dalton principles into the education at nursery and a primary school. It offers a possible way to introduce the Dalton plan elements into the education, thereby achieving not only greater individuality, responsibility and mutual cooperation of children and pupils, but also a positive climate in the group. This detailed instruction is accompanied …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jbckc/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARKOVÁ, Kristýna. \textit{Daltonský plán jako součást školního vzdělávacího programu a jeho zavádění do praxe}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/5xsaiz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Help or Hindrance? Designing an EFL Syllabus for an SEP
Kristina Kolacia -
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
Anežka HÁJKOVÁ -
Principy daltonského plánu ve výuce francouzského jazyka
Jana Jelínková -
Teacher Roles in the Context of Dalton Plan
Michaela Zímová -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková -
Alternative Education Focusing on Dalton Plan
Jana Melkusová -
The role of the teacher in alternative education
Tereza Kolesová -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková