Bc. Lukáš Kliment

Master's thesis

Skrytá reklama v kontextu současné kultury

Surreptitious Advertising in the Context of Contemporary Culture
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá typologickým vymezením pojmu skryté reklamy v kontextu současné kultury. Po uvedení do dané problematiky prostřednictvím rozboru obecného pojmu reklamy se zaměřuje na analýzu konkrétních forem a projevů skryté reklamy, přičemž předkládá rovněž platnou právní regulaci, jež se této oblasti týká. V návaznosti na tuto skutečnost práce zmiňuje také kontrolní orgány …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the typological definion of surreptitious advertising in the context of contemporary culture. After introduction of the issue by analyzing the general concept of advertising focuses on the analysis of specific forms and occurrences of surreptitious advertising, and also presents a valid legal regulation, which applies to this area. Building on this fact work refers to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management