Vnímaní prostoru - egocentrický a allocentrický rámec – Bc. Beáta Špiláková
Bc. Beáta Špiláková
Diplomová práce
Vnímaní prostoru - egocentrický a allocentrický rámec
Spatial Perception- Egocentric and Allocentric Reference Frames
Abstract:
Main focus of this work is on contextual variables, that may influence individual reference frames proclivity in spatial perception. Two main reference frames are distinguished: egocentric reference frame and allocentric reference frame. Method of spatial perception examination called tunnel task is used. Tunnel task allows distinguishing between allocentric and egocentric reference frames. Paper focuses …víceAbstract:
Táto práca sa zaberá kontextovými premennými, ktoré môžu ovplyvňovať výber referenčného rámca pri priestorovom vnímaní. Rozlišuje dva hlavné referenčné rámce a to allocentrický a egocentrický. Používa metódu skúmania priestorovej percepcie tunnel task. Táto metóda dokáže rozlíšiť, či bol použitý egocentrický alebo allocentrický referenčný rámec. Zameriava sa na dve kontextové premenné a to smer pohybu …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i81f3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Michal Vavrečka, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jan Širůček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Stupňovitá představa pohybu v terapii omezeného aktivního pohybu u pacientů s chronickou bolestí
Michaela TESAŘOVÁ -
Sledování pohybu pracovního nástroje a replikace pohybu robotem
Filip KEJVAL -
Možnosti využití učení v pohybu u dětí mladšího školního věku na základě doporučení pokusného ověřování programu Pohyb a výživa na vybrané základní škole.
Martina Obrdlíková -
Způsoby pohybu ve virtuální realitě a jejich vliv na chování uživatelů
Nikola Pavlačková -
Učení v pohybu ve 3. ročníku základní školy
Jitka Rampáčková -
Výuka nevidomého žáka prostorové orientaci a samostatnému pohybu na základní škole
Zdeňka Klausová -
Témata výchovy ke zdraví v pohybu
Denisa Navrkalová -
Analýza kladných a záporných stránek mezinárodního pohybu kapitálu
Daria Shustova